09171072507
دکل مخابراتی خودایستا

دکل مخابراتی خودایستا

 

دکل مخابراتی خودایستا

 

دکل مخابراتی خودایستا

با سایت پارس دکل همراه باشید که میخواهیم دکل مخابراتی خودایستا را توضیح بدیم

در این مقاله تعریفی کلی از دکل مخابراتی خود ایستا در ایران انجام داده ایم . و سپس به انواع این دکل های مخابراتی پرداخته ایم. و کاربرد هر کدام را شرح داده ایم . و مراحل نصب آن را به صورت کامل شرح داده ایم. دکل های مخابراتی خودایستا در ایران بر اساس پایه هایی که دارند تقسیم بندی می شوند. دکل خودایستا اغلب ۳ یا ۴ پایه دارد . و هر کدام از این موارد برای کاربردهای مختلفی از آن استفاده می شود. این دکل ها معروف به دکل خودایستا سه پایه و دکل خودایستا چهار پایه هستند. در ادامه نصب دکل خودایستا را هم اشاره های خواهیم داشت .

انواع دکل خودایستا ( خودایستا سه پایه و خودایستا چهار پایه ) 

اولین مدل از دکل های مخابراتی مشهور به دکل خودایستای ۳ پایه لوله و نبشی است. که در حالت کلی پایه های اصلی این دکل از لوله می باشد. هم چنین در طراحی این دکل های مخابراتی بر اساس پایه های لوله ای از دو مدل استفاده می شود. از پایه لوله های درزدار و بدون درز استفاده می شود. که بسته به طراحی مدل دکل مورد استفاده قرار می گیرد. هم چنین معمولا قطعات داخلی که در ساخت این دکل مورد استفاده قرار داده شده. اغلب از هوریزنتال ها، ریداندنت ها و بریس ها می باشد.

 

اما دومین مدل از دکل مخابراتی خودایستا شامل سه پایه است. که اعضای داخلی این پایه از خرپاهای نبشی است. برای تولید این پایه ها از نبشی ۶۰ درجه و  پروفیل های خم کاری شده استفاده شده است. در حالت کلی دکل های خودایستا که بر مبنای سه پایه طراحی شده است. خود به دو مدل تقسیم بندی می شود که شامل:

  • دکل های مخابراتی ۳ پایه از تمام نبشی
  • دکل های خود ایستا که در طراحی پایه های آن هم از لوله و هم از نبشی استفاده شده است. اما بیشتر از نبشی در ساخت این دکل استفاده می شود.

کاربرد دکل خودایستا

کاربرد انواع دکل خودایستا برای نصب آنتن های بی سیم، نصب آنتن های مایکروویو و نصب آنتن های موبایل است. که با توجه به ویژگی هر کدام از دکل ها بهترین مدل را برای آن در نظر می گیرند.

یکی از مهم ترین مواردی که برای استفاده کردن از ۳ یا ۴ پایه از دکل های مخابراتی استفاده می کنند. کاربرد زیاد آن در مقابل وزش بادهای شدید و طوفانی است که به وسیله وصل کردن خرپاهای پایه تمامی این دکل ها این دغدغه رفع شده است. هم چنین دکل های خود ایستا یک هدایت کننده سریع آیرودینامیکی هستند. که به سادگی هر چه تمام تر این کار را انجام می دهد.

 

معایب دکل خود ایستا

اما دکل خودایستا معایبی هم دارد که در آینده مهندسین باید بیشتر برای رفع این معایب کار کنند. اولا این که در ساخت این دکل های مخابراتی از جوشکاری زیادی در ساخت پایه های دکل استفاده شده است. که این کار را کمی برای نصب دکل سخت می کند. هم چنین نمی توان به قطعات داخلی دکل به راحتی دسترسی داشت . که این مورد می تواند برای مهندسین دردسر درست کند. به هر حال مزایای انواع دکل خودایستا بسیار بیش تر از معایب آن است. هر چند در آینده تلاش می شود که بیشتر این معایب رفع شود.

 

نصب دکل خودایستا

در نصب دکل های مخابراتی بایستی به جنس خاک بسیار توجه شود . و بر روی هر خاکی نمی توان این دکل ها را نصب کرد. هم چنین بدنه دکل های خودایستا به صورت کامل از فولاد درست شده است . و با گالوانیزه کردن قطعات داخلی آن تا حد امکان از زنگ زدگی های احتمالی دکل جلوگیری شده است. نصب بدنه دکل خودایستا برای مهندسین راحت است و تمامی قطعات آن به سادگی بر روی همدیگر قرار می گیرند.

میتوانید برای دریافت قیمت دکل و مشاوره رایگان با کارشناسان پارس دکل تماس بگیرید .

 

پارس دکل

شرکت پارس دکل یکی از شرکت های فعال در زمینه تامین و نصب انواع دکل خودایستا . آمادگی خود را به کارفرمایان عزیز در این راستا ارائه می کند. جهت کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص می توانید .همین الان با کارشناسان ما در این زمینه تماس بگیرید .تا به بهترین شکل ممکن راهنمایی شوید.

این مطلب را دوست داشتید؟ به ما امتیاز دهید و با دوستانتان به اشتراک بگذارید...

دیدگاهتان را بنویسید

اگر درباره این مطلب نظری دارید می توانید از طریق این قسمت با ما و بازدیدکنندگان ما به اشتراک بگذارید.

18 − 15 =

پنل خورشیدی چیست؟

پنل خورشیدی چیست؟

پنل خورشیدی مهمترین بخش یک سیستم انرژی خورشیدی است. تابش نور خورشید بر روی پنل خورشیدی باعث تولید جریان الکتریکی می شود. در ادامه به

استانداردهای نصب دکل مخابراتی

استانداردهای نصب دکل مخابراتی

برای نصب دکل های مخابراتی نیز مانند دیگر دکل ها استانداردهایی وجود دارد. ضروری است که دکل مخابراتی تا شعاعی معین برای انسان ها، تاسیسات،