09171072507
دکل مخابراتی

مناسب ترین فاصله با دکل‌های مخابراتی

مناسب ترین فاصله با دکل‌های مخابراتی

دکل مخابراتی

افزایش دکل‌ها و آنتن‌ های مخابراتی در هر کوچه و خیابان، نگرانی‌های شهروندان به دلیل امکان ایجاد بیماری‌ها از طریق این امواج و اینکه هر روزه این دکل‌ها در سطح شهر رو به افزایش است، بیشتر می‌شود.

به گزارش ایسنا، وزیر بهداشت اخیرا با تاکید بر لزوم رعایت استانداردها در نصب آنتن‌ها و دکل‌های مخابراتی گفته است: اشعه‌های حاصل از آنتن‌ها و دکل‌ها زیان‌رسان نیستند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به فعالیت مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت و تشکیل کمیته «بهداشت پرتوها» در این مرکز، به خبرنگار ارتباطات ایسنا گفت: حدود سه سال گذشته به منظور رسیدگی بیش از پیش به بخش‌های بهداشت و درمان، معاونت سلامت وزارتخانه تفکیک و دو معاونت بهداشت و درمان تشکیل شد.

به این ترتیب معاونت بهداشتی مستقل شد و مباحث بهداشتی و درمانی به طور جدی مورد بررسی قرار گرفتند.

وی افزود: با اشاره به اقدامات و بررسی‌های انجام شده درباره بهداشت پرتوها و تاثیر آن بر بدن انسان، در این زمینه بررسی‌های مختلف در مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت صورت گرفت و به دنبال این بررسی‌ها به این نتیجه رسیدیم که اشعه‌های حاصل از آنتن‌ها و دکل‌ها زیان‌رسان نیستند.

اما آنتن‌ها و دکل‌ها باید از فواصل استاندارد برخوردار باشند.

بر اساس بررسی‌های انجام شده در مرکز سلامت محیط و کار هر چه فواصل این آنتن‌ها طولانی و تعدادشان کم باشد، می‌توانند زیان رسان باشند، اما اگر فواصل کم و تعداد بیشتر باشد، اشعه حاصل از این آنتن‌ها و دکل‌ها به هیچ وجه آسیب رسان نیست.

در مجموع از آنجا که در نصب این آنتن‌ها و دکل‌ها استانداردها رعایت می‌شود از نظر وزارت بهداشت مشکلی ندارند.

اما پیش از این رییس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران با بیان اینکه هیچ دکل و آنتن مخابراتی جدیدی بدون مجوز شهرداری در تهران نصب نخواهد شد، تاکید کرده بود که هر دکل و تاسیسات مخابراتی که بدون مجوز شهرداری تهران نصب شود، با رای کمیسیون ماده ۱۰۰ برچیده خواهد شد.

معصومه ابتکار در این باره با اشاره به روند مطلوب اجرای مصوبه «ساماندهی دکل‌ها، آنتن‌ها و تاسیسات مخابراتی و ارتباطی شهر» به ایسنا گفته بو که پیش از ابلاغ این مصوبه، نصب دکل‌ها و آنتن‌های مخابراتی از هیچ ضابطه‌ای پیروی نمی‌کرد و شرکت‌ها به راحتی در هر نقطه شهر بدون توجه به آثار سوء زیست محیطی آن، تاسیسات مخابراتی نصب می‌کردند.

در هر حال هر دستگاهی که بخواهد نسبت به نصب خودسرانه دکل آنتن و دیگر تاسیسات مخابراتی در سطح شهر اقدام کند، باید مجوز مربوطه را از شرکت ارتباطات مشترک شهر دریافت کند. با هر شرکت یا دستگاهی اعم از دولتی و خصوصی که بدون کسب مجوز از شهرداری، تاسیسات مخابراتی نصب کند، برخورد می‌شود و کمیسیون ماده ۱۰۰ تاسیسات نصب شده، برچیده خواهد شد.

دکل مخابراتی

شرکت پارس دکل تولید کننده انواع دکل های مخابراتی

این مطلب را دوست داشتید؟ به ما امتیاز دهید و با دوستانتان به اشتراک بگذارید...

دیدگاهتان را بنویسید

اگر درباره این مطلب نظری دارید می توانید از طریق این قسمت با ما و بازدیدکنندگان ما به اشتراک بگذارید.

یک × چهار =

پنل خورشیدی چیست؟

پنل خورشیدی چیست؟

پنل خورشیدی مهمترین بخش یک سیستم انرژی خورشیدی است. تابش نور خورشید بر روی پنل خورشیدی باعث تولید جریان الکتریکی می شود. در ادامه به

استانداردهای نصب دکل مخابراتی

استانداردهای نصب دکل مخابراتی

برای نصب دکل های مخابراتی نیز مانند دیگر دکل ها استانداردهایی وجود دارد. ضروری است که دکل مخابراتی تا شعاعی معین برای انسان ها، تاسیسات،