09171072507
خرید پایه پنل خورشیدی

خرید پایه پنل خورشیدی

خرید پایه پنل خورشیدی

خرید پایه پنل خورشیدی – شرکت پارس دکل شیراز ارائه دهنده انواع پایه های پنل خورشیدی و اکستراکچر خورشیدی می باشد.

پایه های پنل خورشیدی به چهار نوع : پایه پنل خورشیدی ثابت / پایه پنل خورشیدی سطح شیب دار / پایه پنل خورشیدی با قابلیت تنظیم زاویه و ارتفاع

پایه پنل خورشیدی هوشمند تقسیم می شود، که در ادامه به معرفی و عملکرد انواع اکستراکچر خورشیدی خواهیم پرداخت.

خرید پایه پنل خورشیدی

خرید پایه پنل خورشیدی – پایه پنل خورشیدی یا همان استراکچر خورشیدی به سازه ای گفته می شود که پنل های خورشیدی روی آن نصب و تحت زاویه ای مشخص رو به آسمان، در مقابل نور خورشید قرار می گیرند.

معمولا استراکچر پنل خورشیدی از جنس آلمینیوم یا آهن با روش گالوانیزه گرم می باشد اما در برخی از کاربرد ها از استراکچر چوبی یا پلاستیکی نیز استفاده می شود.

دوام و جنس استراکچر از اهمیت بالایی برخوردار است زیرا باید پنل خورشیدی را تحت رطوبت و وزش باد با سرعت بالا تا حدود ۱۲۰ کیلومتر در ساعت نیز حفظ نماید.

برای همین در نیروگاه های خورشیدی به استراکچر توجه بالایی می شد و برای این کار معمولا محاسبات پیچیده ای انجام می شود. استراکچر ها را می توان به طور کلی به چهار دسته زیر تقسیم بندی نمود:

 

  • استراکچر ثابت
  • استراکچر برای سطح شیب دار
  • استراکچر با قابلیت تنظیم زاویه و ارتفاع
  • استراکچر هوشمند

 

استراکچر ثابت 

استراکچر ثابت از پر کاربرد ترین نوع استراکچر پنل خورشیدی می باشد و به طور معمول یا بر اساس موقعیت مکانی و نوع پنل ها طراحی و ساخته می شود و یا به صورت آماده برای پنل های رنج ۵ تا ۲۵۵ وات با زاویه بین ۳۰ تا ۴۵ درجه ساخته می شود.

جنس این نوع پایه ها از نوع آهن با روکش گالوانیزه گرم و یا آلمینیوم می باشد و در برخی موارد از آهن بدون روکش نیز برای ساخت آن استفاده می شود.

به طور معمول این استراکچر ها برای نیروگاه خورشیدی بر اساس استاندارد های مشخص از قبیل استاندارد های مقاومت در برابر رطوبت، وزش باد و ضربه طراحی و ساخته می شود. همچنین استراکچر نیروگاه خورشیدی به طور معمول از دو ردیف تشکیل شده که بتوان بر روی هر کدام از آن ها تعداد بیشتری از پنل ها را قرار داد.

فرم پایه استراکچر ثابت به طور معمول به سه صورت قوطی، ناودانی و در برخی موارد نبشی است که هر کدام از این مدل ها مخصوص شرایط محیطی و آب و هوایی خواصی می باشد. همچنین هر کدام از این پایه ها می تواند به صورت کوبشی، استفاده از بلوک سیمانی و یا پیچ به سطح زمین متصل شود تا در پایدار ترین حالت ممکن قرار گیرد.

 

استراکچر سطح شیب دار

این نوع از استراکچر نیز مانند پایه پنل خورشیدی ثابت می باشد با این تفاوت که یا از پایه کوتاه درست شده یا در کل بدون پایه است و به طور کلی برای نصب پنل خورشیدی بر روی سطح شیب دار استفاده می شود. به طور معمول از این نوع استراکچر در نیروگاه خورشیدی استفاده نمی شود و فقط مخصوص پکیج های مجزا از شبکه می باشد.

 

استراکچر قابل تنظیم

استراکچر قابل تنظیم به نسبت استراکچر های ثابت و سطح شیب دار قیمت بیشتری نسبت به انواع پایه های پنل خورشیدی دیگر دارد.

این نوع استراکچر قابل حمل بوده و به کاربر این امکان را می دهد تا پکیج خورشیدی را به سرعت نصب و جابه جا کند.

معمولا ساختار آن ها از نبشی های گالوانیزه و آلمینیومی ساخته می شود و در برخی از موارد فرم رادار را به خود می گیرند که در این حالت زاویه آن ها نتنها نسبت به سطح قرار گرفته بلکه حول محور اصلی نیز تنظیم می شود.

از این استراکچر ها در نیروگاه خورشیدی هرگز استفاده نمی شود زیرا وقت و هزینه زیای برای تنظیم کل نیروگاه هدر می رود.

استراکچر هوشمند

استراکچر هوشمند نه تنها فقط مخصوص نیروگاه خورشیدی بلکه فقط مخصوص نیروگاه خورشیدی بیش از ۵۰۰ کیلووات می باشند.

این نوع استراکچر پنل خورشیدی از تعدادی سنسور، موتور و یک سیستم کنترل تشکیل شده و زاویه آن نسبت به محور خودش قابل تغییر است. به این صورت که سنسور نور خورشید را اندازه گیری کرده و سپس سیستم کنترل با تغییر زاویه پایه ها و پنل های خورشیدی به کمک موتور های مخصوص، پنل را در تمامی ساعات دقیقا زیر نور خورشید قرار داده و باعث می شود راندمان سیستم تا حد قابل قبولی افزایش پیدا کند.

 

[box title=”خرید پایه پنل خورشیدی” color=”#09b500″]جهت سفارش انواع پایه پنل خورشیدی و اکستراکچر خورشیدی می توانید با با کارشناسان فروش پارس دکل تماس حاصل فرمایید.[/box]

 

۲.۶/۵ - (۷ امتیاز)
این مطلب را دوست داشتید؟ به ما امتیاز دهید و با دوستانتان به اشتراک بگذارید...

دیدگاهتان را بنویسید

اگر درباره این مطلب نظری دارید می توانید از طریق این قسمت با ما و بازدیدکنندگان ما به اشتراک بگذارید.

یک × 3 =

پنل خورشیدی چیست؟

پنل خورشیدی چیست؟

پنل خورشیدی مهمترین بخش یک سیستم انرژی خورشیدی است. تابش نور خورشید بر روی پنل خورشیدی باعث تولید جریان الکتریکی می شود. در ادامه به

استانداردهای نصب دکل مخابراتی

استانداردهای نصب دکل مخابراتی

برای نصب دکل های مخابراتی نیز مانند دیگر دکل ها استانداردهایی وجود دارد. ضروری است که دکل مخابراتی تا شعاعی معین برای انسان ها، تاسیسات،