09171072507
دکل مهاری و متعلقات قسمت سوم

دکل مهاری و متعلقات قسمت سوم

 

دکل مهاری و متعلقات قسمت سوم

 

دکل مهاری و متعلقات قسمت سوم

 

در بخش سوم از مقاله ی دکل مهاری و متعلقات به معرفی دیگر اجزای دکل های مهاری می پردازیم که شامل این اجزا می باشد
.

۱- صفحه تعادل
۲- مهارکش
۳- تسمه کمربندی

صفحه تعادل

برای  وصل کردن چند سیم مهار به زمین یا دیوار از ورق های تعادل استفاده می شود این ورق ها به گونه ای سوراخ کاری و برش داده می شوند که از یک سمت سیم مهار به آن وصل شود و از سمت دیگر متصل به انکرراد شوند. ضخامت ورق و فواصل سوراخ ها باید بر اساس نیروی سیم مهار ها طرح و کنترل گردد. قطر سوراخ نیز باید به گونه ای باشد که در ورق ها لهیدگی ایجاد نشود. در صورتیکه نیرو ی سیم مهار ها زیاد باشد توصیه می شود از دو ورق در کنار هم استفاده شود.

دکل مهاری و متعلقات قسمت سوم

مهار کش

 

برای اطمینان از عملکرد سیم مهار ها و شل نبودن آن ها از مهار کش استفاده می شود. مهارکش یا بست قورباغه ای وسیله ای است که به وسیله چرخاندن آن می توان در اعضا کشش اولیه ایجاد کرد طبق توصیه ایین نامه ها کشش اولیه سیم مهار ها باید ۱۰%مقاومت آن ها باشد که این کشش به وسیله مهار کش ایجاد می شود. مهارکش ها در دو نمونه متفاوت می باشند که در شکل ۱ مهارکش دوسر گرد و شکل ۲ مهارکش یک سر گرد می باشد.

تسمه کمر بندی

 

در محل اتصال سیم مهار به دکل(ارتفاع ۹ متری و ۶ متری) نیروی زیادی از جانب سیم به دکل وارد می شود. مهندسین توصیه می کنند این نیرو فقط به یک عضو از دکل وارد شود، این نیرو را می توان به وسیله تسمه کمربندی میان تمام المانهای دکل در آن ارتفاع توزیع کرد.

این مطلب را دوست داشتید؟ به ما امتیاز دهید و با دوستانتان به اشتراک بگذارید...

دیدگاهتان را بنویسید

اگر درباره این مطلب نظری دارید می توانید از طریق این قسمت با ما و بازدیدکنندگان ما به اشتراک بگذارید.

پنج × پنج =

پنل خورشیدی چیست؟

پنل خورشیدی چیست؟

پنل خورشیدی مهمترین بخش یک سیستم انرژی خورشیدی است. تابش نور خورشید بر روی پنل خورشیدی باعث تولید جریان الکتریکی می شود. در ادامه به

استانداردهای نصب دکل مخابراتی

استانداردهای نصب دکل مخابراتی

برای نصب دکل های مخابراتی نیز مانند دیگر دکل ها استانداردهایی وجود دارد. ضروری است که دکل مخابراتی تا شعاعی معین برای انسان ها، تاسیسات،