09171072507
دکل مهاری و متعلقات قسمت یک

دکل مهاری و متعلقات قسمت یک

 

دکل مهاری و متعلقات قسمت یک

دکل مهاری یکی از انواع دکل مخابراتی میباشد. در ساخت دکل مهاری از لوله، میله گرد و نبشی استفاده میشود. این دکل ها معمولا ۳ متری میباشند.

از جمله پرکاربرد ترین دکل های مهاری میتوان به مدل های G25-G35-G45-G50 اشاره نمود.

در این پست از پارس دکل قصد داریم که به توضیح مختصر در مورد دکل مهاری و متعلقات آن بپردازیم. با ما همراه باشید تا اطلاعات مفیدی را در مورد متعلقات دکل مهاری به دست آوردید.

 

دکل مهاری و متعلقات قسمت یک

 

دکل مهاری

دکل مهاری یکی از انواع دکل که عرض آن در تمام طول دکل به یک اندازه می باشد و تغییر نمی کند و توسط سیم های مهار نگه داری و مهار می شود.

دکل مهاری برای نصب، نیاز به فضای زیادی دارند، از مزیت های این دکل ها می توان به مقرون به صرفه بودن و سرعت نصب بالای آن اشاره کرد.

دکل های مهاری با توجه به مدل طراحی برای سرعت بادهای مختلف و سطح بادخورهای متفاوت مورد استفاده قرار می گیرند.

دکلهای مهاری تا ارتفاع های ۴۰۰-۳۰۰ متر و قاعده ای برابر با ۲-۱.۵ متر نیز مورد استفاده قرار میگیرند.

 

اجزای دکل مهاری

 

گوشواره دکل مهاری

گوشواره

برای افزایش شعاع خم سیم مهاری و عدم اتصال مستقیم ان به انکرراد استفاده میشود و باعث افزایش طول عمر سیم مهار می گردد و از آسیب رسیدن به سیم مهار در محل اتصال سیم مهار جلوگیری می کند.

از گوشواره به منظور بستن و گره کردن سیم مهار استفاده میشود. جنس آن ها از فولاد و گالوانیزه گرم میباشد.

از گوشواره به منظور جلوگیری از خمش شدید سیم مهار در حلقه مهارکش استفاده میشود.

 

کرپی دکل مهاری

 

 

کرپی

برای نصب کرپی، سیم مهار خم خورده و اورلپ به طول ۵۰ سانتی متر برای آن در نظر گرفته می شود سپس سیم مهار در این فاصله به وسیله ۲ یا ۳ کرپی به خودش متصل و محکم می شود. کرپی ها باید طبق تصویر زیر و به روش صحیح به طوری که هرسه در یک جهت باشند نصب شوند.

از کرپی یا بست سیم مهار برای بستن انتهای سیم مهار بعد از رد شدن از حلقه مهار کش استفاده میشود. جنس کرپی نیز از فولاد و گالوانیزه گرم میباشد.

سیم مهار دکل این قطعه که از متعلقات دکل می باشد و همانطور که از اسم آن نیز مشخص می‌باشد به منظور مهار نمودن دکل بر روی زمین یا پشت بام می‌باشد. سیم مهار استاندارد قابل استفاده در نصب دکل‌های مهاری باید از نوع ۵ رشته به هم بافته شده فولادی باشد. در نصب دکل معمولا از سیم مهاری نمره ۶ استفاده می‌گردد ولی در مناطق کوهستانی یا بیابانی که دارای باد شدید بوده و در دکل‌ های با ارتفاع بالاتر از ۴۲ متر بسته به بررسی‌های فنی و نظر مشتری از سیم مهار نمره ۸ نیز استفاده می‌گردد.

 

سیم مهار دکل مهاری

 

 

سیم مهار

جهت حفظ پایداری دکل های مهاری در هنگام وزش باد از سیم مهار استفاده می شود، سیم مهارها از جنس فولاد پرمقاومت است که مقاومتش حدود ۵۰۰۰ کیلوگرم بر سانتی متر مربع می باشند و مدل های بافته شده ی آن در سایز های ۶ تا ۱۶ موجود می باشد. جهت دکل های عادی با ظرفیت های کم سیم های مهاری در سایز های ۶ تا ۸ پاسخگوی طراحی هستند.

این قطعه که از متعلقات دکل می باشد و همانطور که از اسم آن نیز مشخص می‌باشد به منظور مهار نمودن دکل بر روی زمین یا پشت بام می‌باشد.

سیم مهار استاندارد قابل استفاده در نصب دکل‌های مهاری باید از نوع ۵ رشته به هم بافته شده فولادی باشد.

در نصب دکل معمولا از سیم مهاری نمره ۶ استفاده می‌گردد ولی در مناطق کوهستانی یا بیابانی که دارای باد شدید بوده و در دکل‌ های با ارتفاع بالاتر از ۴۲ متر بسته به بررسی‌های فنی و نظر مشتری از سیم مهار نمره ۸ نیز استفاده می‌گردد.

توجه کنید  در خصوص سیم های مهار کشش اولیه معادل ۱۰درصد مقاومت ان است که در هنگام نصب باید به ان توجه شود.

 

شما میتوانید جهت دریافت مشاوره با مشاوران پارس دکل در ارتباط باشید.

این مطلب را دوست داشتید؟ به ما امتیاز دهید و با دوستانتان به اشتراک بگذارید...

دیدگاهتان را بنویسید

اگر درباره این مطلب نظری دارید می توانید از طریق این قسمت با ما و بازدیدکنندگان ما به اشتراک بگذارید.

16 − 2 =

پنل خورشیدی چیست؟

پنل خورشیدی چیست؟

پنل خورشیدی مهمترین بخش یک سیستم انرژی خورشیدی است. تابش نور خورشید بر روی پنل خورشیدی باعث تولید جریان الکتریکی می شود. در ادامه به

استانداردهای نصب دکل مخابراتی

استانداردهای نصب دکل مخابراتی

برای نصب دکل های مخابراتی نیز مانند دیگر دکل ها استانداردهایی وجود دارد. ضروری است که دکل مخابراتی تا شعاعی معین برای انسان ها، تاسیسات،