09171072507
دکل های ایرانسل

دکل های ایرانسل

دکل های ایرانسل

 

 

دکل های ایرانسل

گرچه ورود تلفن همراه به کشورمان با تاخیری ده ساله صورت گرفت، اما در مقایسه با تکنولوژی‌های دیگر می‌توان این ادعا را داشت که استفاده از این وسیله ارتباطی خیلی زود در میان افراد، جا باز کرد.
امروزه تقریبا بیشتر افراد به جای استفاده از یک خط تلفن همراه ایرانسل، از دو و گاهی اوقات سه خط استفاده می‌کنند.

با افزایش حجم مشترکان ایرانسل، باعث شده است که این اپراتور برای پوشش دهی بیشتر مناطق و برای جذب بیشتر کاربران تعداد دکل های ایرانسل را در سطح کشور افزایش دهد.
روند رو به رشد این دکل های ایرانسل، گرچه به نوعی آنتن‌دهی بهتر را به همراه دارد اما همیشه این دعدغه را برای بسیاری به همراه داشته است که آیا تشعشعات این آنتن‌‌ها برای شهروندان خطری به همراه دارد.

در خصوص خطرناک بودن یا نبودن دکل های ایرانسل نظرهای گوناگونی مطرح شده است. براساس گزارش‌های متعدد گفته شده تشعشع‌های آنتن، برای افراد خصوصا کودکان بسیار خطرناک است و عوارضی را به همراه خواهد داشت.
تضعیف سیستم دفاعی بدن٬ افزایش ناباروری مردان، ابتلا به بیماری‌های آلزایمر و پارکینسون٬ اختلالات عصبی٬ چشم و سر درد٬ کم‌اشتهایی تنها گوشه‌ای از عوارض این امواج به‌ شمار می‌آید.

در مقابل،گروهی نیز بر این باورند که آنتن‌های مربوط به تلفن همراه هیچ ضرری برای شهروندان به همراه ندارد.
در همین خصوص یکی از مسئولین اپراتور دوم می‌گوید: تمامی اپراتورهای تلفن همراه و از جمله ایرانسل طبق پروانه دریافتی، تشعشعات منتشر شده از فرستنده‌های دکل‌های موبایل مربوط به خود را مورد ارزیابی دوره‌ای قرار می‌دهند و می‌توان اطمینان کامل داشت که میزان تشعشع رادیویی کلیه دکل های بی‌تی‌اس ایرانسل بسیار کمتر از حد مجاز تعیین شده توسط مراجع قانونی و ذیصلاح ملی و بین‌الملی بوده و هیچ گونه ضرری بر روی سلامت افراد ندارد.

دکل های ایرانسل به سه صورت وجود دارد؛

۱) قابل استفاده در داخل شهر (INSIDE CITY)
نوع اول، دکل‌هایی است که روی زمین و در خیابان‌ها نصب می‌شوند و به دور آن‌ها فنس کشیده شده است.
برد:۱ کیلومتر

۲) قابل استفاده در نقاط مسکونی و تجاری (MICRO)
نوع دوم، دکل‌هایی است که روی پشت بام ساختمان‌ها نصب می‌شوند و اپراتورهای تلفن همراه بابت نصب این دکل‌ها به مالک ساختمان اجاره پرداخت می‌کنند.
برد:۵۰۰ متر

۳) قابل استفاده در خارج شهر (OUTSIDE)
نوع سوم، دکل‌هایی است که در خارج از شهرها و بدور از مناطق مسکونی نصب می شود.
برد:۳۵ کلیومتر

قیمت اجاره پشت بام ساختمان برای نصب دکل ایرانسل بسته به شهر و منطقه در شهر متفاوت است.

این رقم در مناطق خاص از جمله مناطقی که موقعیت مطلوبی از نظر شبکه دارد یا مناطقی که ساکنان برای نصب دکل ممانعت می‌کنند، افزایش می‌یابد.

نصب دکل ها توسط شرکت مخابراتی مانند ایرانسل با دکل مخابراتی و دوربین های نظارتی ترافیک یکی نیست.

عکس دکل ایرانسل

در این قسمت از مقاله برای آشنایی بیشتر شما عکس های مختلفی از دکل ایرانسل را قرار خواهیم داد.

 

 

قیمت دکل ایرانسل

در سه تا چهار سال اخیر هزینه اجاره دکل تلفن همراه با شرایط بازار تغییر کرده است، اما اوایل امسال قیمت اجاره دکل تلفن همراه در منطقه معمولی تهران از ۲۰ میلیون تا ۳۰ میلیون متغیر بود.

آنتن میدان ونک ماهانه ۱۶ میلیون تومان و آنتن دیگر در تقاطع خیابان جردن و مدرس ماهانه ۲۰ میلیون تومان اجاره داده می شود.

 

قیمت اجاره دکل ایرانسل

از آنجایی که میزان متراژ مکان مورد نیاز سایت‌های اصلی و فرعی متفاوت است، اجاره مکان‌ها دارای قیمت‌های متفاوتی است و این قیمت‌ها نیز سلیقه‌ای نیست.

با مالکان خصوصی معمولاً قرارداد ۵ ساله بسته می‌شود چون نه تنها از نظر ریالی هزینه هنگفتی برای راه‌اندازی سایت می‌شود، بلکه اعتبار شبکه نیز دارای اهمیت بالایی است. امکان دارد که مالک آن فضا بعد از یک سال نخواهد قرارداد را تمدید کند. این مساله باعث به وجود آمدن هزینه زیادی میشود به همین دلیل قراردادها ۵ ساله بسته میشوند.

در نهادهای عمومی چون معمولاً طبق قانون آن نهاد عمل می‌شود با برخی نهادها طبق آیین نامه‌شان امکان بستن قرارداد ۵ ساله وجود دارد ولی گاهی مدیران به‌دلیل حکم یکساله‌شان و به‌دلیل تغییرات دوره مدیریت‌شان، مدت قراردادها معمولاً یکساله است وامکان تمدید قراردادها با مدیر بعدی نیز وجود دارد از این‌رو اپراتورها نصب سایت نهادهای عمومی و دولتی را بر مالکان خصوصی ترجیح می‌دهند.

این مطلب را دوست داشتید؟ به ما امتیاز دهید و با دوستانتان به اشتراک بگذارید...

دیدگاهتان را بنویسید

اگر درباره این مطلب نظری دارید می توانید از طریق این قسمت با ما و بازدیدکنندگان ما به اشتراک بگذارید.

6 + 10 =

پنل خورشیدی چیست؟

پنل خورشیدی چیست؟

پنل خورشیدی مهمترین بخش یک سیستم انرژی خورشیدی است. تابش نور خورشید بر روی پنل خورشیدی باعث تولید جریان الکتریکی می شود. در ادامه به

استانداردهای نصب دکل مخابراتی

استانداردهای نصب دکل مخابراتی

برای نصب دکل های مخابراتی نیز مانند دیگر دکل ها استانداردهایی وجود دارد. ضروری است که دکل مخابراتی تا شعاعی معین برای انسان ها، تاسیسات،