09171072507
نصب دکل خودایستا

نصب دکل خودایستا

 

نصب دکل خودایستا

 

 

نصب دکل خودایستا

در این پست از سایت پارس دکل میخواهیم در مورد نصب دکل خودایستا توضیح بپردازیم

نصب دکل خودایستا چگونه است

 

قبل تر با شما در رابطه با نصب دکل مهاری و چگونگی نصب آن بر روی فونداسیون دکل با شما صحبت کردیم . امروز قصد داریم در رابطه با نصب دکل خودایستا ، شرایط و نحوه آن برای شما بگوییم . و در انتها در باره ریگلاژ دکل و آچار کشی نهایی خواهید خواند . امید است این مطلب برای شما همراهان عزیز و دوستانی که به تازگی وارد صنعت دکل شده اند . و علاقه مند یادگیری در رابطه با دکل های مخابراتی هستن مفید واقع گردد .

تفاوت نصب دکل مهاری و دکل خودایستا

در نصب دکل خودایستا بر خلاف نصب دکل مهاری که سکشن های مهاری تک تک به وسیله جیمپل به بالای دکل حمل میشد . ( به روش های متفاوت : حمل توسط نصاب ، به کمک جرثقیل و یا شاید با هلی کوپتر ) . در نصب دکل خودایستا اولین فاز کار این است . که ابتدا کل دکل رو زمین به صورت افقی مونتاژ میشود . و سپس با کمک جرثقیل دکل عمود میشود . در این مرحله نصابان دکل خودایستا پایه های دکل را بر روی فونداسیون دکل که از قبل تعبیه شده است نصب میکنند .

دفترچه راهنمای نصب دکل خودایستا 

در نصب دکل خودایستا به دلیل وجود بیشمار قطعه ، معمولا دفترچه ای تعبیه میشود به نام دفترچه راهنمای نصب دکل خودایستا . نصاب دکل با مراجعه به این دفترچه و تطبیق شماره های مندرج بر روی قطعات ، شروع به نصب دکل میکند . و اما این شماره ها چگونه و چطور بدست می آیند ؟  برای داریافت جواب این سوال ادامه مطلب را مطالعه کنید .

محاسبه ساخت دکل خودایستا 

همانطور که پیشتر از این نیز اشاره شده بود . ساخت هر دکل خودایستا منحصر به فرد می باشد . به این معنی که برای ساخت هر دکل خودایستا طراحی و محاسبه مجزایی انجام میگیرد . برای آشنایی با محاسبه و طراحی دکل این مطلب را مطالعه کنید .

همانطور که گفته شد در محاسبات منحصر به فرد برای تولید دکل در نرم افزار های مخصوص طراحی دکل ، هر قطعه از دکل خودایستا جداگانه محاسبه وزن و ابعاد میشود . این قطعات در نرم افزار طراحی به صورت تک تک قابل تفکیک می باشند . به همین دلیل به همان صورت در دفترچه هر قطعه با کد خاصی مشخص میشود . همان کد بر روی قطعه یا سکشن نیز درج میگردد . تا در هنگام نصب دکل خودایستا نصاب دکل به راحتی قطعات را اسمبل نماید .

 

فونداسیون دکل

همانطور که در نصب دکل مهاری نیز گفته شد . یکی از مهمترین ارکان نصب دکل ساخت فونداسیون مناسب برای جاگذاری دکل می باشد . که این مهم در مورد دکل های خودایستا به دلیل وزن بسیار بیشتر نصبت به سایر دکل ها از اهمیت بیشتری برخوردار می باشد . بنابراین پیش از شروع مراحل نصب نیاز است یک فونداسیون اصولی و مهندسی با بهترین کیفیت ساخته و مهیا شود .

در هنگام نصب دکل زمانی که جرثقیل کل دکل را بلند کرده نصابان با دست پایه های دکل را با دقت میزان میکنند تا به آرامی دکل بر جای خود قرار گیرد .

ریگلاژ دکل یا همان آچار کشی دکل :

مرحله مهم و نهایی در پروسه نصب دکل خودایستا رگلاژ دکل یا همان آچار کشی دکل می باشد . هرچند که دکل یک بار به صورت کامل بر روی زمین مونتاژ و آچار کشی شده است . اما جابجایی توسط جرثقیل باعث میشود پیچ ها و نقاط اتصال دچار لغزش های شده باشند . برای همین نیاز به این دارد که یک مرحله ریگلاژ دکل یه همان آچار کشی دکل مجدد انجام گیرد .

می توان این ریگلاژ دکل یا آچارکشی دکل را همان زمان انجام داد . و یا اینکه مانند برخی از نصابان دکل در بازه یک هفته تا ده روز گش از نصب کامل دکل ، مجددا به دکل مراجعه کرد . و عملیات رپگلاژ دکل و آچار کشی دکل را انجام داد . این تاخیر به منظور به اصطلاح جا افتادن دکل می باشد . در این مرحله از کار نصاب از بالا به پایین و یا از پایین به بالای دکل را شروع به آچارکشی می کند و تمام پیچ و مهره ها را مجددا سفت و محکم میکند .

 

امیدواریم از این مطلب استفاده برده باشید . همچنین یاوآوری میکنیم که شرکت پارس دکل با سالها تجربه در زمینه تولید دکل ( دکل خودایستا  ، دکل مهاری ، دکل منوپل ) علاوه بر ساخت دکل خدماتی مانند ساخت فونداسیون دکل و نصب دکل را با کیفیت بسیار عالی و قیمت مناسب توسط تیم فنی و کارشناس خود انجام میدهد . جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه با کارشناسان فروش دکل و مشاوره ما در شرکت تماس حاصل نمایید .

۵/۵ - (۱ امتیاز)
این مطلب را دوست داشتید؟ به ما امتیاز دهید و با دوستانتان به اشتراک بگذارید...

دیدگاهتان را بنویسید

اگر درباره این مطلب نظری دارید می توانید از طریق این قسمت با ما و بازدیدکنندگان ما به اشتراک بگذارید.

چهارده − سه =

پنل خورشیدی چیست؟

پنل خورشیدی چیست؟

پنل خورشیدی مهمترین بخش یک سیستم انرژی خورشیدی است. تابش نور خورشید بر روی پنل خورشیدی باعث تولید جریان الکتریکی می شود. در ادامه به

استانداردهای نصب دکل مخابراتی

استانداردهای نصب دکل مخابراتی

برای نصب دکل های مخابراتی نیز مانند دیگر دکل ها استانداردهایی وجود دارد. ضروری است که دکل مخابراتی تا شعاعی معین برای انسان ها، تاسیسات،