09171072507
استانداردهای دکل مهاری

استانداردهای دکل مهاری

 

استانداردهای دکل مهاری

 

 

استانداردهای دکل مهاری

 

در این پست از سایت پارس دکل قصد داریم در مورد استانداردهای دکل مهاری صحبت کنیم

استانداردهای دکل مهاری

از آنجایی که در عصر جدید برای هر چیزی استانداردی تعریف شده است . در این مطلب سعی داریم برای شما استانداردهای دکل مهاری توضیح بدهیم . اما پیش از آن به بررسی مفهوم استاندارد می پردازیم . سپس به تشریح استاندارد های ساخت دکل مهاری و آنچه که باید در مراحل تولید دکل مهاری رعایت شود . از ساخت سکشن تا مرحله کالوانیزه می پردازیم . تا بهتر متوجه شوید قیمت دکل بستگی به چه استانداردهای دارد . امیدواریم این مطلب برای شما علاقه مندان به صنعت دکل مفید واقع شود .

معنی استاندارد چیست ؟

حتما برای شما هم  پیش آمده است که در هنگام خرید جنسی که به مرغوبیت آنها اطمینان ندارید و یا برند کارخانه سازنده  آن را نمی شناسید، اولین راه حل برای انتخاب محصول مناسب ، علامت استاندارد آن کالا برایتان باشد. درواقع این نشان راحتی خیال برای سطح کیفی مناسب در مورد هر کالایی می تواند باشد.

استاندارد به چه معناست؟

کلمه استاندارد در لغت ، معنی جامعی دارد. داشتن نظم و مطابق قانون بودن از معانی این کلمه هستند. مفهوم استاندارد ، تعیین کیفیت مناسب پذیرفته شده و توافقی برای هر کالا و یا خدمات یک شرکت در مقیاس جهانی می باشد. درواقع تعیین شاخص های مورد نیاز برای تولید یک محصول به عنوان مثال تولید دکل مهاری یا خودایستا و یا منوپل یا خدمات در حیطه استاندارد سازی قرار می گیرد که به منظور رسیدن به سطح مطلوبی از کیفیت و برای حصول اطمینان مصرف کننده انجاما  می پذیرد. به سازمان هایی که بر کیفیت کالاها نظارت می کنند، سازمان استاندارد گفته می شود که انواع و اسامی مختلفی دارند. ایزو ISOیکی از همین سازمانها در سطح بین المللی است که ۱۵۷ عضو دارد.

استاندارد ایزو ISO

ایزوکه مخفف  International Organization for Standardization ، است . سازمانی بین المللی در شهر ژنو می باشد که توسعه و انتشار استانداردهای بین المللی را  عهده دار می باشد . سازمان استاندارد جهانی در حال حاضر ۱۵۷ عضو دارد که سازمان استاندارد ملی ایران یکی از آنها می باشد. علامت استاندارد ایزو بر روی هر محصول به معنی این خواهد بود که این کالا از لحاظ سطح کیفی مورد تایید سازمان جهانی ایزواست .

برای دریافت ایزو می بایست فرآیندها و بهینه سازی و اقداماتی برابر با دستورالعمل های استاندارد مورد نظر انجام شود و پس از آن شرکت ها می توانند با تایید کارشناسان موفق به دریافت گواهینامه ایزو شوند. شرکت های مانند پارس دکل که مهر تایید استاندارد ایزو را برای محصولات خود دریافت کرده باشند، اطمینان بیشتری را از سمت مصرف کننده ها در سطح بین المللی به خود جلب خواهند کرد.

پیش از اقدام برای صدور گواهینامه ایزو. می بایست الزامات دریافت آن را رعایت کرده باشید. برای اینکه این الزامات در شرکت شما به درستی و در زمان کمتر به انجام برسد. می بایست از شرکت های مشاور ایزو کمک بگیرید. به طور مثال مشاور ایزو ۹۰۰۱ به کمپانی های متقاضی . جهت طرح ریزی و اجرای سیستم مدیریتی بر اساس استاندارد بین المللی ایزو ۹۰۰۱ یاری می رساند.

خوشبختانه اخیرا شرکت پارس دکل  مفتخر به اخذ  ۵ ایزو متفاوت از سازمان جهانی ایزو در راستای تولید دکل مهاری ، ساخت دکل خودایستا و همچنینن دکل منوپل شده است . این استاندارد ها شامل گواهی کیفیت مدیریت سیستم . مدیریت زیست محیطی . مدیریت ایمنی . مدیریت یکپارچه یا همان mis . و مدیریت ایمنی محیطی یا HSE شده است . میتوانید این مدارک را از اینجا ببنید .

استانداردهای دکل مهاری

 

منظور از استانداردهای دکل، کلیه جزییات و مواردی است که برای ساخت دکل استاندارد و بهینه مورد استفاده قرار می گیرد. مواردی را که در استاندارد دکل نقش دارد را به شما به صورت جز به جز و خلاصه معرفی خواهیم کرد.

 

استاندارد قطعات دکل

برای ساخت یک دکل مهاری استاندارد و مرغوب کلیه قطعات به صورت پیش ساخته در کارخانه تولید دکل ساخته می شوند. جنس آهن برای ساخت دکل معمولا آهن با تنش تسلیم۳۷۰۰ نیوتن بر متر مربع می باشد ولی در مواردی خاص از آهن های پر مقاومت تا تنش ۵۲۰۰ نیوتن بر متر مربع استفاده می شود. مانند هر فلز دیگری این قطعات در کارخانه ولید دکل  به منظور جلوگیری از زنگ زدگی گالوانیزهمی شوند و پیچ های لازم برای این مجموعه غالبا پیچ با گرید ۸/۸ می باشد.

دیگر استاندارد های دکل

برای این که یک دکل با رعایت همه استاندارد ها را داشته باشیم . حال صرف نظر از نوع دکل که آیا دکل مهاری است ؟ یا دکل خودایستا و یا دکل منوپل . عوامل دیگری به جز قطعات دکل نیز اهمیت دارند . مواردی همچون : فونداسیون دکل ، سیستم روشنایی ، چاه ارت و سیستم ارتینگ و مسئله مهمی چون نصب دکل . که در آینده در مقالات دیگری راجع به آنها صحبت خواهیم کرد .

این مطلب را دوست داشتید؟ به ما امتیاز دهید و با دوستانتان به اشتراک بگذارید...

دیدگاهتان را بنویسید

اگر درباره این مطلب نظری دارید می توانید از طریق این قسمت با ما و بازدیدکنندگان ما به اشتراک بگذارید.

یک × 2 =

پنل خورشیدی چیست؟

پنل خورشیدی چیست؟

پنل خورشیدی مهمترین بخش یک سیستم انرژی خورشیدی است. تابش نور خورشید بر روی پنل خورشیدی باعث تولید جریان الکتریکی می شود. در ادامه به

استانداردهای نصب دکل مخابراتی

استانداردهای نصب دکل مخابراتی

برای نصب دکل های مخابراتی نیز مانند دیگر دکل ها استانداردهایی وجود دارد. ضروری است که دکل مخابراتی تا شعاعی معین برای انسان ها، تاسیسات،